Kategorie
blog

Zrozumienie psychologii związanej z Facebookiem

Wszyscy korzystamy z Facebooka.

Może się uzależnić.

W rzeczywistości Agencja Omnicore odkryła, że prawie połowa osób w wieku od 18 do 34 lat ogląda Facebooka po przebudzeniu.

To bardziej uzależnia niż kawa!

Oczywiście, masz również nadzieję na sukces na Facebooku.

Nie mogę powiedzieć, jak często otwierałem witrynę, aby zobaczyć, ile osób polubiło moje najnowsze posty.

Nie jestem sam. Pew Research pokazuje, że 76% użytkowników Facebooka codziennie odwiedza witrynę.

W rzeczywistości ci użytkownicy są tam przez około 20 minut dziennie .

Podobnie jak ja, prawdopodobnie sprawdzają swoje numery zaangażowania przed przeczytaniem postów w swoich kanałach lub przeszukaniem grup.

Oceniamy się na podstawie naszych polubień na Facebooku.

Ale dlaczego?

Nie mają wartości pieniężnej.

W rzeczywistości ostatnie badania przeprowadzone przez naukowców z Yale i UC San Diego wykazały, że korzystanie z Facebooka może mieć wpływ na twoje zdrowie .

Istnieje duża szansa, że media społecznościowe mogą być dla nas złe.

Jest to jednak również nieuniknione, a Facebook jest królem platform mediów społecznościowych .

Na Facebooku, Messengerze i WhatsApp jest ponad 1 miliard użytkowników. Kolejne 600 milionów użytkowników ma Instagram.

Oculus VR otwiera kolejny pas z ponad 5 milionami dostarczonych urządzeń VR.

Zanim przejdziemy dalej, jak odnieść sukces na Facebooku, nadszedł czas, aby przeanalizować psychologię stojącą za tym.

Musimy zrozumieć psychologię polubień na Facebooku.

Polubienia nie są już jedynymi reakcjami

Przez większość swojego życia Facebook pozwala nam lubić posty i komentarze.

Choć było użyteczne, sprawiało, że było niezręcznie.

Na przykład nikt nie chce „lubić” śmierci przyjaciela lub innych złych wiadomości.

Marki też nie zawsze potrafią określić ilościowo kontekst zaangażowania po fakcie.

W 2016 r . Dodano nowe reakcje.

Możemy teraz lubić, kochać i śmiać się. Możemy również być zaskoczeni, smutni lub wściekli na posty.

To otworzyło nową linię dla użytkowników do wyrażania siebie.

Teraz moje linki uzyskują więcej reakcji niż tylko polubień.

Często widzę dużo miłości, śmiechu i wstrząsów .

To dodaje więcej kolorów do ekranu i daje mi lepszy pogląd na to, jak ludzie naprawdę myślą o mojej zawartości.

Podobny jest nadal standardem i otrzymuję wiele z nich, ale teraz mogę liczyć inne reakcje jako kolejną miarę.

W 2017 roku firma poszła jeszcze dalej, pozwalając na te same reakcje na komentarze

Ale znowu dlaczego?

Dlaczego to ważne, jak ktoś się czuje na temat moich postów?

Nic nie kupują. Oni tylko sygnalizują zgodę.

Chociaż nie ma przycisku „nie lubię”, mamy Pew Research, który daje nam wyobrażenie o tym, co ludzie nie lubią na Facebooku .

Ludzie nie lubią nadwyżek ani osób korzystających z treści osobistych.

Obawy dotyczące prywatności to kolejny duży gorący przycisk.

Podczas marketingu na Facebooku ważne jest, aby zrozumieć te niuanse.

Nie chcesz wyglądać jak spam.

Jednak większość osób na Facebooku nie prowadzi działalności gospodarczej.

To samo badanie Pew Research wykazało, że 16% mężczyzn i 17% kobiet korzysta z Facebooka, aby uzyskać informacje zwrotne na temat treści.

To więcej niż miejsce do generowania konwersji, to miejsce do budowania społeczności i zdobywania statusu społecznego.

Niezależnie od tego, czy jest to osoba fizyczna czy firma, duża grupa obserwujących na Facebooku to symbol statusu, który może sprawić, że poczujesz się bardziej doceniony i potężny.

Ludzie chcą być lubiani za to, co popularne.

Facebook jest najpopularniejszą platformą mediów społecznościowych , a bycie popularnym na niej jest odznaką honoru.

Pisarka o imieniu Elan Morgan napisała świetny artykuł na temat medium o tym, co się stało, gdy przestała lubić rzeczy na Facebooku przez dwa tygodnie.

Porównała to do systemu wsparcia i wyjaśniła, w jaki sposób wpłynęło to na jej pogląd na ludzkość (i odwrotnie), kiedy ustało ciche milczenie.

Badacze z innego badania ponad 80 000 wolontariuszy odkryli, że Facebook lubi ujawniać preferencje, których nie ujawniamy w naszych profilach.

Na przykład mogę umieścić w swoim profilu „marketing cyfrowy”, ale moje upodobania mogą wskazywać preferencje dla komedii filmowych.

Wyszukiwanie tej aktywności użytkownika zapewnia znacznie bardziej realistyczny obraz niż w formularzu konta.

Dzięki temu te informacje są przydatne dla marek do śledzenia.

Ale wciąż nie skończyliśmy badać psychologii stojącej za polubieniami na Facebooku i tego, jak podnoszą wizerunek naszej marki.

Reakcje oznaczają nasz kapitał społeczny

Jestem ekspertem w dziedzinie brandingu osobistego , szczególnie online.

Na świecie jest prawie 4 miliardy użytkowników Internetu , a pozostawanie w tym tłumie może być trudne.

Mimo że jestem ekspertem, wciąż muszę powtarzać się o tym, kim jestem i co robię, aby zdobyć interesy.

Wszędzie, gdzie piszę online, stale się identyfikuję.

Mój profil Forbesa wspomina o moich osiągnięciach.

Robię to samo w przedsiębiorcy .

Mimo że występuję w głównych mediach, wciąż wypełniam te same informacje wprowadzające, które zamieszczam na mojej stronie na Facebooku.

Nie każdy ma takie platformy, aby zwiększyć swój zasięg, więc media społecznościowe to jedyne miejsce, w którym można powiedzieć światu, kim jesteśmy.

LinkedIn jest dla biznesu, podczas gdy Twitter oferuje zbyt mało miejsca na wyrażenie siebie.

Snapchat i Instagram są zbyt wizualne.

Facebook daje nam możliwość zdefiniowania się poprzez różnorodne treści.

Psychologia Dzisiaj odkryła, że możesz wiele dowiedzieć się o ludziach z ich aktywności na Facebooku.

Według tych psychologów ilość danych osobowych, które udostępniam na swój temat, napędza mój narcyzm.

Podczas gdy robię to w celu generowania biznesu, dużo koncentruję się na sobie.

Jestem moją własną marką i mówią, że najlepiej trzymać się pisania tego, co wiesz.

Ale poza biznesem odczuwam afirmację, gdy dany post ma wiele polubień.

Zaskakuję również, gdy post nie działa dobrze.

Zazwyczaj otrzymuję 300 lub więcej reakcji na moich postach na Facebooku (w porównaniu z 5000 do 10 000 wyświetleń).

Gdy post spadnie poniżej 200 , czuję się, jakbym poniósł porażkę.

Nadal był udostępniany na 36 osi czasu na Facebooku.

Mój film był już wyświetlany prawie 6000 razy.

Ale wiem, że mogę zrobić lepiej.

Niskie liczby nie oznaczają, że informacje są złe.

Nie wpływa to negatywnie na moje przychody.

Mam też inne platformy, na których mogę udostępniać te treści.

Post w tym tygodniu dostał dwa razy więcej zaręczyn.

Oba filmy zawierają cenne informacje.

Stworzenie ich zajęło mi tyle samo czasu i wysiłku.

Jednak cieszę się, że post otrzymał dwa razy więcej polubień, udostępnień i wyświetleń.

To sprawia, że zazdroszczę postom innych osób, które mogą osiągać lepsze wyniki.

Według wielu psychologów jest to częsty efekt uboczny Facebooka.

Jednak złota zasada obowiązuje na Facebooku, a aby się polubić, musisz polubić treści innych osób.

Dotyczy to szczególnie firm.

Ostatnie badanie wykazało, że ludzie są głównie fanami marek na Facebooku, ponieważ oczekują czegoś w zamian .

Pełne 42% ankietowanych poszukuje kuponu lub rabatu.

Chociaż ludzie mogą polubić moje posty, istnieje duża szansa, że polubią tylko mnie, ponieważ chcą czegoś ode mnie.

W porządku. Taka jest natura biznesu.

Ale zrozumienie jest ważne, ponieważ polubienia na Facebooku nie mają żadnej wartości pieniężnej.

I wszyscy lubimy rzeczy, czasem nawet jeśli tak naprawdę ich nie lubimy .

Wszyscy lubimy rzeczy

Według agencji Omnicore, przycisk „Lubię to” na Facebooku został naciśnięty ponad 1,13 biliona razy .

Powody, dla których lubimy posty, nie zawsze są oczywiste na poziomie powierzchni.

Na przykład HubSpot niedawno znalazł słowo, od którego zaczynasz pytanie, może wpływać na liczbę otrzymywanych komentarzy .

Po prostu użycie słów „powinien” lub „zrobiłby” w przeciwieństwie do „co” lub „gdzie” może natychmiast zwiększyć zaangażowanie.

To nie ma nic wspólnego z twoją popularnością ani samym pytaniem.

To kwestia semantyki.

W rzeczywistości same pytania zyskują mniej lajków niż wypowiedzi.

Chociaż pytanie może wywołać odpowiedź, niekoniecznie musi się podobać.

Jest kilka pytań, które uwielbiamy, gdy ludzie je zadają, ponieważ myśleliśmy o tym samym, ale w przeważającej części jesteśmy przygotowani do odpowiadania na pytania.

Właśnie w ten sposób jesteśmy połączeni.

Odkryli to badacze z Facebooka i kilku pracowników rozdzieliło się, tworząc Quora, popularne forum pytań i odpowiedzi .

W Quora eksperci szukają odpowiedzi na szereg pytań na dowolny temat.

Nadmiernie skupiają się na tym jednym aspekcie Facebooka.

A teraz ludzie tacy jak Quora też odpowiadają.

Jak więc wykorzystać polubienia Facebooka na korzyść naszej marki?

5 sposobów korzystania z Facebooka lubi na Twoją korzyść

Teraz, gdy rozumiemy psychologię, w jaki sposób ludzie korzystają z polubień na Facebooku i innych kanałów angażujących, nadszedł czas, aby wykorzystać wiedzę do wygrania marki.

Istnieje wiele sposobów wykorzystania psychologii w marketingu.

Możesz wiele powiedzieć o osobie na podstawie jej upodobań na Facebooku, więc przejrzyjmy kilka sposobów wykorzystania tej wiedzy w naszej firmie.

1. Utwórz ankietę na Facebooku.

Ankiety na Facebooku to świetny sposób na zaangażowanie użytkowników na Facebooku.

Sofia Vergara wykorzystała reakcje jako mechanizm głosowania podczas People’s Choice Awards 2017.

To, co nosisz na rozdaniu nagród, jest ważne dla celebrytów.

Vergara crowdsourcingowała swój strój za pomocą ankiety na Facebooku, która zgromadziła ponad 648 000 wyświetleń.

Jeśli masz zamiar to zrobić, musisz jednak wiedzieć, że przez dłuższy czas było to sprzeczne z zasadami Facebooka .

Mimo to podobno żadne konta nie zostały usunięte z powodu naruszenia tej reguły.

W rzeczywistości jest to jeden z najpopularniejszych sposobów korzystania z reakcji na Facebooku.

Oczywiście zawsze możesz rozpocząć ankietę za pomocą narzędzi Facebooka, ale musisz założyć grupę, aby to zrobić.

W 2017 r.Facebook ostatecznie poluzował swoje zasady, aby nie wykorzystywać reakcji do głosowania.

Teraz jest to zalecane, ale tylko podczas transmisji na żywo na Facebooku.

Ważne jest również, aby wybrać opcje, które nieco odpowiadają reakcjom.

Przy tak dużej liczbie osób przeprowadzających ankiety reakcyjne może to osłabić ich znaczenie, ale wciąż jest lepsze niż tylko jedna reakcja.

2. Uruchom konkurs na Facebooku.

Marki konsekwentnie przekonują się, że prowadzenie konkursów na Facebooku to świetny sposób na zdobycie obserwujących, polubień i innych.

Del Mar Fans and Lighting przeprowadzili konkurs na Facebooku podczas SuperBowl.

Głosując na światło, które bardziej Ci się podobało, zostałeś zgłoszony do loterii, aby wygrać tę, na którą głosowałeś.

To świetny początek konkursów na Facebooku, ale zależy to od tego, czy masz dużego Facebooka do pracy.

Możesz także uruchomić konkurs za pośrednictwem poczty e-mail lub swojej witryny internetowej, aby zachęcić ludzi do polubienia treści na Facebooku i wygrać.

Oczywiście Facebook ma wytyczne dotyczące takich konkursów .

Chociaż nie możesz poprosić kogoś o polubienie Twojej strony na Facebooku, aby wziąć udział w loteriach, możesz poprosić go o wpis lub post na stronie.

Oznacza to, że możesz zwiększyć słupek loterii, aby uzyskać maksymalną ekspozycję.

Posty sponsorowane na Facebooku mogą pomóc Ci dotrzeć do określonych danych demograficznych poza osobami, które już Cię obserwują.

Odbywa się to za pomocą Menedżera reklam na Facebooku , do którego można uzyskać dostęp za pośrednictwem Menedżera biznesu na Facebooku.

Nawet rozdanie czegoś prostego, na przykład 10% zniżki, pierwszym tysiącom klientów może zwiększyć ruch.

Niedobór jest psychologiczną zasadą stojącą za podażą i popytem.

Jeśli stworzysz niedobór dzięki promocji, zwiększysz widoczność swoich postów i strony.

3. Uruchom grupę na Facebooku.

Niektórzy ludzie po prostu nie ufają markom.

W rzeczywistości badanie wpływu społecznego wykazało, że przyjaciele, recenzje i sieci społecznościowe przebijają tradycyjne media w zaufaniu konsumentów.

Bez względu na to, ile publikujesz na swojej stronie, ludzie mogą jej się nie podobać tylko dlatego, że jest markowa.

Możesz utworzyć bardziej organiczny Facebook, tworząc grupę.

Załóżmy na przykład, że chcesz promować swój klub w Seattle.

Możesz to zrobić na własnej stronie, ale wymaga to, aby ludzie mieli już powinowactwo do marki.

Zyskasz więcej przyczepności, publikując w grupie klubów nocnych w Seattle .

W Seattle Social będziesz promować swój klub i jego wydarzenia wśród tłumu 19 000 członków.

Czy masz już na swojej stronie tylu obserwujących na Facebooku?

Przyłącz się do kilku kolejnych grup i możesz z łatwością nadawać swoje wiadomości do 100 000 osób każdego dnia!

Musisz tylko dołączyć do grup, w których ludzie lubią rodzaje produktów i usług, które promujesz i sprzedajesz.

Jest znacznie bardziej ekologiczny niż strona.

4. Publikuj treści wizualne.

Treści wizualne zyskują większe zaangażowanie we wszystkich obszarach.

Zapytany w ostatniej ankiecie, jak ważna jest treść wizualna, 60,8% marketerów stwierdziło, że jest to absolutnie konieczne.

Badania na Facebooku pokazują, że udostępnianie treści wizualnych jest 40 razy większe niż w przypadku zwykłego tekstu.

Odwołując się do tego, co ludzie lubią, Twoje treści będą bardziej lubiane.

To nie wszystko. Liczy się też rodzaj grafiki.

Facebook Live Video szybko staje się główną platformą do przesyłania strumieniowego wideo.

Ranguje ponad YouTube, Snapchat, Periscope i wiele innych.

Włączenie wideo na żywo do Twojego kanału poprawi Twoje upodobania.

Podobnie jak wideo 360.

Facebook robi duży nacisk na filmy i obrazy 360 stopni w wirtualnej rzeczywistości.

Według najnowszych badań prawie jedna piąta marketerów koncentruje się na wideo 360 i rzeczywistości wirtualnej.

Promując swoją markę za pomocą tych nowych technologii, stworzysz zwycięstwo marki i zwiększysz zadowolenie klientów.

W rzeczywistości ostatnie badanie wykazało, że ponad połowa respondentów uważa technologię VR za atrakcyjną.

Tworząc treści dla tego nowego medium, będziesz mieć mniejszą pulę konkurentów, a wrażenie będzie trwać dłużej.

Na przykład jedzenie Tacos z Dannym Trejosem to prosty pomysł, który jest doskonale wykonany, aby pozostawić markę w głowie na długi czas.

Dokładnie tak to brzmi.

Siedzisz przy stole w jadalni Trejos w Południowej Kalifornii i jesteś całkowicie zanurzony.

Rozejrzyj się, a nagle zauważysz, że wszyscy w budynku to Danny Trejos.

Jest świetny na kilka śmiechu i robi fantastyczne wrażenie marki.

Trejos to sympatyczny facet. Kto nie chciałby jeść z nim tacos?

5. Zachęcaj pracowników do interakcji.

Jeśli chcesz zachęcić do interakcji, najlepszym sposobem jest zachęcenie ludzi do interakcji.

Derek Sivers, założyciel CD Baby, wygłosił kiedyś świetną dyskusję TED na temat rozpoczęcia ruchu .

Wykorzystuje w nim tańczącego faceta na festiwalu, aby zilustrować, w jaki sposób ruch tworzą ludzie naśladujący pierwszego naśladowcę, a nie lidera.

Możesz chcieć, aby ludzie angażowali się w Twoje posty, ale zarabianie pieniędzy na problemie nie rozwiąże go.

Zamiast tego wykorzystaj zasoby, które już masz, zachęcając pracowników do angażowania się w posty przy użyciu ich kont na Facebooku.

W ten sposób nikt nie musi być pierwszym, który coś lubi. Od samego początku będziesz wyglądać popularnie.

Wniosek

Facebook to największa platforma mediów społecznościowych.

Dostępne są miliony osób, które mogą zaangażować się w Twoje treści poprzez polubienia, komentarze i inne zadania.

Nie ma z tego żadnej korzyści finansowej.

Nie zyskujemy nic poza popularnością i afirmacją.

Mimo to może być zachęcające i wprawiać nas w lepszy nastrój, gdy zdobywamy polubienia.

To także świetny sposób, aby ocenić, co ludzie myślą o każdym poście.

Zamiast stresować się tym, kto lubi to, co publikujesz, skoncentruj się na wykorzystaniu psychologii upodobań do budowania swojej marki.

Lajki na fb

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *